Al cincilea sezon


Se spune ca al cincilea sezon exista in fiecare dintre noi...
El apare la sfarsitul iernii. Si la sfarsitul verii. In ultimele zile ale anotimpului.
Suntem parca mai fragili, mai obositi, mai sensibili. Unii il asociaza cu pamantul greu, noroios, care se lipeste de talpi si ne impiedica sa inaintam.
Multi il numesc astenie.
In aceste zile mancati mai usor, eliberati-va de corvezi si de ganduri negre, lasati alaturi tot ceea ce va ingreuneaza mersul...incercati sa zburati.

Salate
Va propun cate o salata pe zi. Din cele care imi plac cel mai mult. Le prepar in functie de sezon, imi surad de fiecare data in farfuria de seara.

Salata de luni - conopida cu masline

Ingrediente
1 conopida
3-4 linguri de piure de masline (il puteti inlocui cu masline negre)
sucul de la o jumatate de lamaie
1/2 fir de ceapa verde

Preparare
Spalati conopida si uscati-o cu un servet curat.
Taiati-o in buchete mici.
Stoarceti lamaia si pastrati sucul.
Puneti conopida intr-un robot dotat cu lama de taiat si taiati conopida prin impulsuri usoare. Aveti grija sa nu o incalziti.
Adaugati maslinele, lamaia, si ceapa verde. Amestecati din nou, taind in acelasi timp.
Pastrati la rece. Pofta buna!
Aceasta salata se bonifica in timp. Conopida cruda se inmoaie iar maslinele ii dau un gust foarte bun.

Salata de marti - salata de morcovi
E salata pe care o fac cel mai des poate si pentru ca morcovii fac oamenii mai amabili?


Ingrediente
4 morcovi
1 catel de usturoi
zeama de la o lamaie

Preparare
Curatati morcovii de coaja.
Curattai usturoiul. Taiati-l in bucati mici. Stoarceti lamaia.
Radeti morcovii pe razatoarea mare.
Amestecati totul si serviti la temperatura camerei.
Puteti sa adaugati si patrunjel.
Pofta buna!

Salata de miercuri - salata de sfecla rosie
Ingrediente
1 sfecla rosie
1 lingurita de mustar
1 lingura de otet de vin
4 linguri ulei de floarea soarelui

Preparare
Pentru a fierbe sfecla aveti mai multe posibilitati.
1. Cuptorul cu microunde.
Puneti sfecla intr-un vas cu capac, special pentru microunde, adaugati foarte putina apa si lasati sa fiarba timp de 15 minute.
2. La cuptor.
Inveliti sfecla intr-o folie de aluminiu si puneti- o la cuptor la 200°C timp de o ora.
3. Fiarta in apa.
Spalati sfecla in apa rece. Puneti-o intr-un vas, acoperiti-o cu apa si lasati-o sa fiarba timp de o ora.

Sfecla este fiarta cand varful unui cutit o o poate strapunge bine si cand pielita se ia usor.

Lasati sfecla la racit. Taiati-o in cuburi mici.
Preparati sosul. Amestecati mustarul cu otetul. Adaugati uleiul, cate o lingura. Amestecati.
Turnati sosul peste sfecla, amestecati bine. Tineti salata la frigider.
Pofta buna!

Salata de joi - salata cu varza si morcovi

Ingrediente
1/2 varza
2 morcovi
1/2 ceapa rosie
6-7 linguri de maioneza
1 lingura de miere
1/2 lamaie

Preparare
Taiati varza in bucati mici (nu folositi robotul).
Curatati morcovii si dati-i pe razatoare.
Curatati ceapa si taiati-o in bucati mici.
Amestecati legumele.
Stoarceti lamaia.
Amestecati maioneza cu mierea. Adaugati sucul de la lamaie.
Varsati sosul peste legume si amestecati. Tineti salata la rece.
Pofta buna!

Salata de vineri - salata de telina
Ingrediente
1/2 telina
7 linguri maioneza
1 catel usturoi
1 lingurita de mustar

sau

1/2 telina
1/3 lamaie
150g iaurt gras
1 lingurita de ulei
1/2 lingurita de mustar

Preparare
Curatati telina de coaja si taiati-o julienne.
Amestecati ingredientele pentru sos.
Adaugati telina si amestecati din nou.
Pofta buna!

Comentarii

Ina Todoran a spus…
O salata minunata, cruda si apetisanta! Am mai facut ceva asemanator, e delicioasa!
VertAnge a spus…
Ma bucur sa descopar ca nu sunt singura persoana care mananca conopida cruda.:)
Voi incerca cu siguranta reteta aceasta.
roxana a spus…
Si mie imi place conopida cruda, inca de cand eram copil. Mai ales cotoarele sau "piciorusele" cum le ma spun eu. :-))
Maine seara sigur o s-o incerc, caci numai ceapa verde imi lipseste din frigider si sper s-o gasesc maine la piata. Cred ca este foarte gustoasa!
yafa a spus…
Waou, ce salate faine ai facut, numai bune pentru plinul de vitamine. Chiar daca nu am vazut sa postezi vreodata premii de blogosfera la mine te asteapta doua cu semnificatii speciale( unul pentru ca ma bucur ca am facut cunostinata si al doilea pentru ca te apreciez si iti multumesc pentru suportul tau)
Irina a spus…
Ina, e intr-adevar foarte buna! Cum merge cu examenele?
Irina a spus…
VertAnge, mie imi place conopida cruda foarte mult. Mai ales in varianta asta. Sper sa iti placa si tie!
Irina a spus…
Roxana, si eu mananc piciorusele cu un sos cu usturoi care se numeste aici Aiöli. Buuun!
Irina a spus…
Am uitat sa iti spun, foloseste in reteta asta numai capetele, taie-le usor cu cutitul daca nu vrei sa folosesti robotul!
Irina a spus…
Yafa, imi pare si mie bine ca te-am cunoscut! E normal sa te sustin, gestul tau e extraordinar!
Multumesc si pentru premiu!
roxana a spus…
Te cred ca-i buuun cu sos de usturoi!!! Nu stiu cum e Aiöli de care spui, dar ce sosuri am gasit pe piata aici, nu mi-au placut prea tare. Plus ca au o groaza de adaosuri chimice care se simt. Insa am incercat sa fac unul acasa, cu usturoi copt si iese tare bun. Salata o fac astazi, cu ceapa obisnuita. Verde n-am gasit pe nicaieri...

Nu stiam ca morcovii ne fac mai amabili. Hmm, trebuie sa-mi iau o rezerva! :-)

PS Am uitat sa-ti spun ieri: imi plac foarte mult pozele!
Irina a spus…
E buuun usturoiul, si mie imi place mult. Lui Olivier mai puin, de fapt francezii (cel putin familia noastra) folosesc putin usturoi, usor, sa nu se simta!
Trebuie sa caut reteta si sa ti-o dau.
Fii sigura, n-ai nevoie de nicio rezerva!!!! Multa sanatate in coninuare!
Narnia a spus…
Chiar daca nu publici premiile primite, nu inseamna ca nu ti le putem oferi. Salatele tale mi-au trezit interesul, cred ca o sa le incerc si eu cat de curand.
Unknown a spus…
Mmm ce salate bune! Si ce-mi place blogul tau! Acum l-am descoperit si vad ca ai numai bunatati. Bunatati si pentru trup, dar si pentru suflet.
Cristina a spus…
Irina numai bunatati ai pregatit, complimente !

imi pun semn de carte la subiectul asta :-))

pupice
Cristina
Sylvia a spus…
Irina ce de bunatati si ganduri frumoase !!! Te asteapta un Premiul pe blogul meu, pupici si spor in toate iti doresc !
roxana a spus…
Foarte buna salata de conopida, Irina! Desi am folosit ceapa rosie obisnuita ne-a placut amandurora. Multumesc!
Diseara o fac si pe cea de varza postata azi, mai ales ca este o alta leguma pe care o prefer.
Usturoiul si eu il mancam pana nu demult in cantitati mici, pentru ca imi dadea dureri de stomac. Intre timp problema asta s-a rezolvat si asa am avut placerea sa-i redescopar gustul si aroma bune-buuuune! Acum, lipseste doar din mancarurile in care chiar nu se potriveste.

Pe maine! :-)
Ina Todoran a spus…
Bine! 4 examene, patru de 10 pana acum :) Mai am doua. tine-mi pumnii! Pup!
Anonim a spus…
Irina, ce minunatii ai facut! Trebuie sa le incerc si eu. Poti sa imi spui cum faci maioneza?
Te pup, Alina.
Irina a spus…
Narnia, multumesc mult pentru premiu. Nu stiu cum sa le public, parca imi e rusine si nu pot sa ma laud.
N-am facut nimic ca sa il merit...
Imi pare bine ca te-am cunoscut!
Irina a spus…
Brindusa, bine ai venit si multumesc pentru mesaj.
Irina a spus…
Cristina, ce mai faci? Pune semn la favorite! Grazie!
Irina a spus…
Silvia, iau TGV-ul si ajung imediat!
Irina a spus…
Roxana, imi pare bine ca v-a placut. Si pe mine m-a surprins prima oara, acum o fac destul de des, adaug si alte legume, pun menta, patrunjel, rosii si conopida, adaug ulei si sare. Buuuuna!
Cea cu varza e preferata noastra, chair aseara am mancat o portie. Dau si eu un sfat (chiar daca nu imi place) : varza chiar trebuie taiata cu cutitul. Am incercat cu robotul dar iese prea mica si nu e buna deloc!
Irina a spus…
Ina, super!!!! Iti tin pumnii si am incredere in tine! Oooh, uitasem! Am vazut la magazinul bio de la care imi cumpar legume un amestec de nuci, stafide, etc. pentru studenti! Trebuie neaparat sa ma uit ce contine si sa iti spun!
Irina a spus…
Adrian, bien ai venit. Ma uit pe site si iti trimit un mesaj.
Irina a spus…
Alina, vad ca iti faci curaj! Ok, refac maioneza si incerc sa fac poze!
claudia a spus…
Buna ziua,

Ai un blog foarte frumos si interesant. Am si eu un blog tot asa din domeniu si ma gandeam ca am putea sa ne ajutam reciproc cu un link exchange pentru o mai buna pozitionare in google.
http://reteteculinare.me

Multumesc pentru timpul acordat si astept raspunsul tau,

O zi buna!
Claudia Morar